Eerste Nederlandse Snapchat story Ads groot succes voor nieuwe jeugdserie VPRO

Eerste Nederlandse Snapchat story Ads groot succes voor nieuwe jeugdserie VPRO

De allereerste Nederlandse Snapchat Story Ads voor de VPRO jeugdserie ‘De regels van Floor’ zijn zeer succesvol gebleken. Met de nieuwe Story Ads kwamen de verschillende elementen van de serie perfect onder de aandacht met stijgingen tot wel +30% in impressies en +45% in CTR gedurende de campagne.

De VPRO werkte voor deze campagne samen met Blue Field Agency. Blue Field staat erom bekend te werken vanuit insights, business intelligence en doelgroepsanalyses. Deze ijzersterke combinatie heeft mede gezorgd voor het succes van de campagne.

Voor de creatie van de campagne heeft Blue Field Agency speciale verticale video-uitingen gemaakt. Aanleiding hiervoor is het vertical video syndroom. “Snapchat en Instagram geven een nieuwe invulling aan het begrip video”, aldus Stefan Smit van Blue Field Agency. “Mensen bekijken steeds meer video’s verticaal en nemen niet de moeite om hun toestel te draaien. Snapchat speelt hier met haar vernieuwende middelen goed op in. Story Ads van Snapchat zijn dus een zeer welkome aanvulling als het gaat om het profileren van een merk via storytelling.”

De serie ‘De regels van Floor’ draait om de eigenwijze Floor en is gebaseerd op de succesvolle gelijknamige boekenreeks van Marjon Hoffman. Floors regels geven antwoord op de belangrijkste levensvragen voor een tienermeisje en dit leidt tot verrassende nieuwe inzichten.

Zondag 3 juni is een marathon van de eerste acht afleveringen van De regels van Floor te zien vanaf 11.30 uur op NPO 3.

Blue Field Agency
Blue Field Agency legt sinds 2012 de lat hoger in het reclame- en marketinglandschap. Het advertentielandschap is door de jaren heen drastisch veranderd. Technologie heeft marketing veranderd en de zakelijke uitdagingen en het gedrag van klanten zijn steeds complexer geworden. Bij Blue Field  wordt er als 'Yield Agency'  performance gedreven gehandeld met het geloof dat transparantie, technologie en mensen het verschil maken.

VPRO
De VPRO is een creatieve publieke mediaorganisatie die met inhoudelijk verdiepende programma’s en intelligent vermaak grenzen verkent. Door buiten de gebaande paden te treden en te duiden wat er in de wereld gebeurt, willen we bijdragen aan nieuwe inzichten en ideeënvorming.

De producent van ‘De regels van Floor’ is NL Film. De regie is in handen van Maurice Trouwborst.